- Reklam -
- Reklam -

Pages

Balık Fıkrası Oku

Nasrettin Hoca, yolculuğu sırasında mola verip bir hana girer. Bu sırada hana bir başka yolcu daha girer ve ikisi birden hancıdan yiyecek bir şeyler isterler.
Hancı yiyecek olarak sadece bir balık olduğunu söyleyerek bunu paylaşmalarını önerir.
Bunun üzerine Hoca;
-’Ben balığın sadece başını yiyeceğim’, der.
Hancı nedenini sorunca, Hoca;
-’Balık başı zekayı arttırır, balık başı yiyen insan akıllı olur’, der.
Bunu duyan yolcu hemen atılır ve Hoca’ya;
-’Balık başını niye sen yiyecekmişsin! Ben yemek istiyorum’, der.
Hoca itiraz etmez ve balığın koca gövdesini mideye indirip bir güzel karnını doyurur.
Diğer yolcu ise sadece balığın başını yer ve sonra hocaya seslenir;
-’Sen koca gövdeyi yedin, karnını doyurdun, ben sadece kafayı yedim aç kaldım’.
Hoca hemen cevap verir:
-’Bak nasıl akıllandın!’